مراحل اجرایی طرح کارنامه خوانی
سه شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲ ق.ظ
مراحل اجرایی طرح کارنامه خوانی :
گروه هدف طرح: مساجد، هیئات و نهادهای مردمی
مرحله اول: شناسایی و معرفی شاخصهای اسلام و انقلاب انقلاب
مرحله دوم: شناسایی و معرفی روشهای تقلبی جذب آرا
مرحله سوم: امتیازدهی و انتخاب کاندیدای اصلح
نکته:
1- باید توجه داشت که شاخصهای انقلاب بیش از مواردی است که در ذیل آمده است اما در این مقال غیراز شاخص اصلی انقلاب - که در هیچ شرایطی نباید فراموش شود - تنها شاخصهایی که مقام معظم رهبری برای نمایندگان ذکر فرمودهاند و قابلیت محاسبه و کمی شدن را دارند آوردهایم.
2- اصلی و فرعی کردن شاخصها براساس زمان و مکان فعلی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مشخص شدهاند.
نکته سوم: شاخصهای اصلی دارای دو ویژگی هستند که عبارتنداز:
الف- گفتمانی بودن شاخصها
ب – ویژه نخبگان بودن آنها
شاخص های اصلی:
1- پیشرفت و عدالت
مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را «دهه عدالت و پیشرفت» معرفی کرده اند[1] به گونهای که گفتمان[2] اصلی این ده سال گفتمان «پیشرفت و عدالت» است[3]. باگذشت سه سال از این دهه بی انصافی است که نمایندگان مجلس نهم گفتمان اصلی خود را چیز دیگری بدانند و در برنامه ها و سخنرانی هایشان سخن از همه چیز به میان بیاورند الا از گفتمان اصلی انقلاب که پیشرفت و عدالت است.
مصادیق:
توجه داشتن به موضوع پیشرفت و عدالت در سخنرانی ها، تراکت ها و ...
مطلع بودن از موضوع پیشرفت و عدالت در صورت پرسش توسط مردم
2- شاخص اصلی در بعد سیاست: بیداری اسلامی
خطی که نظام اسلامی ترسیم میکند؛ خط رسیدن به تمدن اسلامی است لذا نباید دیدِ نمایندهی مجلس محدود به حوزه نمایندگی او باشد، وسعت دید وکلای مردم در جامعهای که به دنبال ساخت تمدن اسلامی است باید جهانی باشد تا بتوانیم در خاورمیانهی اسلامی که به تقدیر خدای متعال ایجاد میشود نقش ایفا کنیم.[4] استکبار جهانی، خوب میداند منشأ بیداری اسلامی، انقلاب نورانی ماست[5] به همین جهت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با جمهوری اسلامی – که نماد واقعی حرکت اسلامی است – مقابله کند[6].
ممکن است باشند افرادی که انقلابهای بوجود آمده در منطقه را
3- شاخص اصلی در بعد فرهنگ: علوم انسانی
همه دانش و تحرکات برتر یک جامعه مانند کالبدی است که روح آن، علوم انسانی میباشد[7]. لذا نمیتوان نسبت به آن بی تفاوت بود چرا که اگر علوم انسانی بر پایه مبانی غلطی شکل گرفته باشد[8] تحرکات جامعه به سمت یک گرایش انحرافی سوق پیدا میکند[9].
با تمام این وجود هستند کسانی که علوم انسانی بت آنهاست و حاضرند در مقابل آن سجده کنند[10]. لذا لازم است گفتمان بازنگری و اجتهاد[11] در این علم ذاتا مسموم[12] در جامعه به وجود بیاید و همچنین نمایندگان مجلس با مد نظر داشتن این موضوع قوانین مورد نیاز را تدوین نمایند..
4- شاخص اصلی در بعد اقتصاد : جهاد اقتصادی
سیاست استکباری زمین زدن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است[13] از آنجایی که انقلاب مدعی است دین میتواند جامعه را اداره کند[14] جامعهی استکبار سعی در ناکارآمد نشان دادن آن داشته و دارد. امروز هم در دشمنی خود بر موضوع اقتصاد متمرکز شده اند.[15] لذا حرکت در راستای جهاد اقتصادی یک ضرورت است[16]، نه اولویت. پس کسانی که میخواهند به عنوان عصاره ملت به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند نمیتوانند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشند.
همه پاورقی ها فرمایشات امام خامنه ای می باشد
گروه هدف طرح: مساجد، هیئات و نهادهای مردمی
مرحله اول: شناسایی و معرفی شاخصهای اسلام و انقلاب انقلاب
مرحله دوم: شناسایی و معرفی روشهای تقلبی جذب آرا
مرحله سوم: امتیازدهی و انتخاب کاندیدای اصلح
نکته:
1- باید توجه داشت که شاخصهای انقلاب بیش از مواردی است که در ذیل آمده است اما در این مقال غیراز شاخص اصلی انقلاب - که در هیچ شرایطی نباید فراموش شود - تنها شاخصهایی که مقام معظم رهبری برای نمایندگان ذکر فرمودهاند و قابلیت محاسبه و کمی شدن را دارند آوردهایم.
2- اصلی و فرعی کردن شاخصها براساس زمان و مکان فعلی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مشخص شدهاند.
نکته سوم: شاخصهای اصلی دارای دو ویژگی هستند که عبارتنداز:
الف- گفتمانی بودن شاخصها
ب – ویژه نخبگان بودن آنها
شاخص های اصلی:
1- پیشرفت و عدالت
مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را «دهه عدالت و پیشرفت» معرفی کرده اند[1] به گونهای که گفتمان[2] اصلی این ده سال گفتمان «پیشرفت و عدالت» است[3]. باگذشت سه سال از این دهه بی انصافی است که نمایندگان مجلس نهم گفتمان اصلی خود را چیز دیگری بدانند و در برنامه ها و سخنرانی هایشان سخن از همه چیز به میان بیاورند الا از گفتمان اصلی انقلاب که پیشرفت و عدالت است.
مصادیق:
توجه داشتن به موضوع پیشرفت و عدالت در سخنرانی ها، تراکت ها و ...
مطلع بودن از موضوع پیشرفت و عدالت در صورت پرسش توسط مردم
2- شاخص اصلی در بعد سیاست: بیداری اسلامی
خطی که نظام اسلامی ترسیم میکند؛ خط رسیدن به تمدن اسلامی است لذا نباید دیدِ نمایندهی مجلس محدود به حوزه نمایندگی او باشد، وسعت دید وکلای مردم در جامعهای که به دنبال ساخت تمدن اسلامی است باید جهانی باشد تا بتوانیم در خاورمیانهی اسلامی که به تقدیر خدای متعال ایجاد میشود نقش ایفا کنیم.[4] استکبار جهانی، خوب میداند منشأ بیداری اسلامی، انقلاب نورانی ماست[5] به همین جهت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با جمهوری اسلامی – که نماد واقعی حرکت اسلامی است – مقابله کند[6].
ممکن است باشند افرادی که انقلابهای بوجود آمده در منطقه را
3- شاخص اصلی در بعد فرهنگ: علوم انسانی
همه دانش و تحرکات برتر یک جامعه مانند کالبدی است که روح آن، علوم انسانی میباشد[7]. لذا نمیتوان نسبت به آن بی تفاوت بود چرا که اگر علوم انسانی بر پایه مبانی غلطی شکل گرفته باشد[8] تحرکات جامعه به سمت یک گرایش انحرافی سوق پیدا میکند[9].
با تمام این وجود هستند کسانی که علوم انسانی بت آنهاست و حاضرند در مقابل آن سجده کنند[10]. لذا لازم است گفتمان بازنگری و اجتهاد[11] در این علم ذاتا مسموم[12] در جامعه به وجود بیاید و همچنین نمایندگان مجلس با مد نظر داشتن این موضوع قوانین مورد نیاز را تدوین نمایند..
4- شاخص اصلی در بعد اقتصاد : جهاد اقتصادی
سیاست استکباری زمین زدن ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است[13] از آنجایی که انقلاب مدعی است دین میتواند جامعه را اداره کند[14] جامعهی استکبار سعی در ناکارآمد نشان دادن آن داشته و دارد. امروز هم در دشمنی خود بر موضوع اقتصاد متمرکز شده اند.[15] لذا حرکت در راستای جهاد اقتصادی یک ضرورت است[16]، نه اولویت. پس کسانی که میخواهند به عنوان عصاره ملت به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند نمیتوانند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشند.
همه پاورقی ها فرمایشات امام خامنه ای می باشد
پاورقی ها: در ادامه مطلب
[1]
- برای دههی چهارم ـ برای این ده سالی که پیش روی ماست ـ دو شاخص عمده
وجود دارد که باید این دو را حتماً بدست بیاوریم: یکی پیشرفت است، یکی
عدالت. مقام معظم رهبری 1/1/1387
- ما مىخواهیم مسئلهى پیشرفت و عدالت، در دههى چهارم به یک گفتمان ملى تبدیل بشود. همه باید آن را بخواهیم؛ تا نخواهیم، طراحى و برنامهریزى و عملیات تحقق پیدا نخواهد کرد و به هدف هم نخواهیم رسید مقام معظم رهبری 27/2/1388
- در این دهه، گفتمان مسئولان کشور بایستى پیشرفت و توسعه باشد؛ پیشرفت و عدالت باشد مقام معظم رهبری 2/6/1387
[2] - بحث عدالت بایستى به یک گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رها نکنیم؛ مقام معظم رهبری 27/2/1390
- میخواهیم گفتمان عدالت، یک گفتمان زنده و همواره حاضر در صحنه باشد. در میان نخبگان، در میان مسئولان، در میان مردم، بخصوص در بین نسلهاى تازه، باید عنوان عدالت و مسئلهى عدالت، به عنوان یک مسئلهى اصلى، به طور دائم مطرح باشد. مقام معظم رهبری 27/2/1390
[3] - آغاز این مجلس با ورود در دههی چهارم انقلاب همزمان شده است. در این دهه، گفتمان اصلی انقلاب، پیشرفت و عدالت است. مقام معظم رهبری 7/3/1387
[4] - شکى نیست که براساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانهى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانهى اسلام خواهد بود مقام معظم رهبری 2/4/89
[5] - گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید میدهد. از سه دهه پیش که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد
- همین شعار معنویت و اسلام - که هویت مسلمانها را به یادشان مىآورد - موجب شد که حرکت بیدارى اسلامى در سرتاسر دنیاى اسلام بهوجود بیاید. مقام معظم رهبری 14/3/1384
- امروز ملت ایران باید قدر حرکت عظیم خود را بداند که امید را در دلهاى مسلمانان بیدار کرده است و مىتواند انشاءالله پیشرفت دنیاى اسلام و نجات از عقبماندگى مزمن و تحقیر شدن بهوسیلهى دشمنان را به او نوید دهد. مقام معظم رهبری 14/3/1384
[6] - مراکز استکبارى جهانى در مقابلهى با حرکت اسلامى که نماد واقعىاش جمهورى اسلامى است، دارند آخرین تلاشهاى خودشان را میکنندمقام معظم رهبری 2/4/89
[7] - علوم انسانى روح دانش است. حقیقتاً همهى دانشها، همهى تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانى است. مقام معظم رهبری 13/7/1390
[8] - پایه و مبناى علوم انسانىیى که امروز در غرب مطرح است، از اقتصاد و جامعهشناسى و مدیریت و انواع و اقسام رشتههاى علوم انسانى، بر مبناى یک معرفت ضددینى و غیردینى و نامعتبر از نظر کسانى است که به معرفت والا و توحیدىِ اسلامى رسیده باشند. مقام معظم رهبری 26/9/1383
[9] - وقتى علوم انسانى منحرف شد و بر پایههاى غلط و جهانبینىهاى غلط استوار شد، نتیجه این میشود که همهى تحرکات جامعه به سمت یک گرایش انحرافى پیش میرود.13/7/1390
[10] - اساتیدى هستند که فرآوردههاى اندیشههاى غربى در علوم انسانى، بت آنهاست. در مقابل خدا مىگویند سجده نکنید؛ اما در مقابل بتها به راحتى سجده مىکنند؛ مقام معظم رهبری 29/101384
[11] - علوم انسانى، علوم اجتماعى، علوم سیاسى، علوم اقتصادى و مسائل گوناگونى که براى اداره یک جامعه و یک کشور به صورت علمى لازم است، به نو آورى و نو اندیشى علمى - یعنى اجتهاد - احتیاج دارد. مقام معظم رهبری 9/12/1379
- ما بایستى در علوم انسانى اجتهاد کنیم؛ نباید مقلد باشیم. مقام معظم رهبری 19/5/1390
[12] - بنده دربارهى علوم انسانى در دانشگاهها و خطر این دانشهاى ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانىاى که امروز رائج است، محتواهائى دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامى و نظام اسلامى است مقام معظم رهبری 29/7/1389
[13] - هدف دشمن، زمین زدن جمهورى اسلامى است؛ یعنى زمین زدن ایران اسلامى؛ یعنى زمین زدن ملتى که با حضور خود، با پشتیبانى خود، با حمایت خود، این نظام را تا امروز پیش برده و رشد داده و رونق داده. مقام معظم رهبری 26/5/1390
[14] - ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامى را در زمینهى حل مشکلات اقتصادى به همهى دنیا نشان دهیم؛ الگو را بر سر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایهى اسلام و با تعالیم اسلام چگونه میتواند پیشرفت کند. مقام معظم رهبری 1/1/1390
[15] - دشمن امروز بر روى چند نقطه تکیهى اساسى دارد. از واضحترینهایش انسان شروع کند، یکى مسئلهى اقتصاد است مقام معظم رهبری 8/3/1390
- امروز دشمن براى مبارزهى با اسلام و جمهورى اسلامى، بر روى مسئلهى اقتصاد متمرکز شده است. مقام معظم رهبری 7/2/1390
[16] - ما جهاد اقتصادى را یک ضرورت براى کشور میدانیم، نه صرفاً یک اولویت؛ یک نیاز قطعى است. مقام معظم رهبری 6/6/1390
- ما مىخواهیم مسئلهى پیشرفت و عدالت، در دههى چهارم به یک گفتمان ملى تبدیل بشود. همه باید آن را بخواهیم؛ تا نخواهیم، طراحى و برنامهریزى و عملیات تحقق پیدا نخواهد کرد و به هدف هم نخواهیم رسید مقام معظم رهبری 27/2/1388
- در این دهه، گفتمان مسئولان کشور بایستى پیشرفت و توسعه باشد؛ پیشرفت و عدالت باشد مقام معظم رهبری 2/6/1387
[2] - بحث عدالت بایستى به یک گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رها نکنیم؛ مقام معظم رهبری 27/2/1390
- میخواهیم گفتمان عدالت، یک گفتمان زنده و همواره حاضر در صحنه باشد. در میان نخبگان، در میان مسئولان، در میان مردم، بخصوص در بین نسلهاى تازه، باید عنوان عدالت و مسئلهى عدالت، به عنوان یک مسئلهى اصلى، به طور دائم مطرح باشد. مقام معظم رهبری 27/2/1390
[3] - آغاز این مجلس با ورود در دههی چهارم انقلاب همزمان شده است. در این دهه، گفتمان اصلی انقلاب، پیشرفت و عدالت است. مقام معظم رهبری 7/3/1387
[4] - شکى نیست که براساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانهى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانهى اسلام خواهد بود مقام معظم رهبری 2/4/89
[5] - گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید میدهد. از سه دهه پیش که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد
- همین شعار معنویت و اسلام - که هویت مسلمانها را به یادشان مىآورد - موجب شد که حرکت بیدارى اسلامى در سرتاسر دنیاى اسلام بهوجود بیاید. مقام معظم رهبری 14/3/1384
- امروز ملت ایران باید قدر حرکت عظیم خود را بداند که امید را در دلهاى مسلمانان بیدار کرده است و مىتواند انشاءالله پیشرفت دنیاى اسلام و نجات از عقبماندگى مزمن و تحقیر شدن بهوسیلهى دشمنان را به او نوید دهد. مقام معظم رهبری 14/3/1384
[6] - مراکز استکبارى جهانى در مقابلهى با حرکت اسلامى که نماد واقعىاش جمهورى اسلامى است، دارند آخرین تلاشهاى خودشان را میکنندمقام معظم رهبری 2/4/89
[7] - علوم انسانى روح دانش است. حقیقتاً همهى دانشها، همهى تحرکات برتر در یک جامعه، مثل یک کالبد است که روح آن، علوم انسانى است. مقام معظم رهبری 13/7/1390
[8] - پایه و مبناى علوم انسانىیى که امروز در غرب مطرح است، از اقتصاد و جامعهشناسى و مدیریت و انواع و اقسام رشتههاى علوم انسانى، بر مبناى یک معرفت ضددینى و غیردینى و نامعتبر از نظر کسانى است که به معرفت والا و توحیدىِ اسلامى رسیده باشند. مقام معظم رهبری 26/9/1383
[9] - وقتى علوم انسانى منحرف شد و بر پایههاى غلط و جهانبینىهاى غلط استوار شد، نتیجه این میشود که همهى تحرکات جامعه به سمت یک گرایش انحرافى پیش میرود.13/7/1390
[10] - اساتیدى هستند که فرآوردههاى اندیشههاى غربى در علوم انسانى، بت آنهاست. در مقابل خدا مىگویند سجده نکنید؛ اما در مقابل بتها به راحتى سجده مىکنند؛ مقام معظم رهبری 29/101384
[11] - علوم انسانى، علوم اجتماعى، علوم سیاسى، علوم اقتصادى و مسائل گوناگونى که براى اداره یک جامعه و یک کشور به صورت علمى لازم است، به نو آورى و نو اندیشى علمى - یعنى اجتهاد - احتیاج دارد. مقام معظم رهبری 9/12/1379
- ما بایستى در علوم انسانى اجتهاد کنیم؛ نباید مقلد باشیم. مقام معظم رهبری 19/5/1390
[12] - بنده دربارهى علوم انسانى در دانشگاهها و خطر این دانشهاى ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانىاى که امروز رائج است، محتواهائى دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامى و نظام اسلامى است مقام معظم رهبری 29/7/1389
[13] - هدف دشمن، زمین زدن جمهورى اسلامى است؛ یعنى زمین زدن ایران اسلامى؛ یعنى زمین زدن ملتى که با حضور خود، با پشتیبانى خود، با حمایت خود، این نظام را تا امروز پیش برده و رشد داده و رونق داده. مقام معظم رهبری 26/5/1390
[14] - ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامى را در زمینهى حل مشکلات اقتصادى به همهى دنیا نشان دهیم؛ الگو را بر سر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایهى اسلام و با تعالیم اسلام چگونه میتواند پیشرفت کند. مقام معظم رهبری 1/1/1390
[15] - دشمن امروز بر روى چند نقطه تکیهى اساسى دارد. از واضحترینهایش انسان شروع کند، یکى مسئلهى اقتصاد است مقام معظم رهبری 8/3/1390
- امروز دشمن براى مبارزهى با اسلام و جمهورى اسلامى، بر روى مسئلهى اقتصاد متمرکز شده است. مقام معظم رهبری 7/2/1390
[16] - ما جهاد اقتصادى را یک ضرورت براى کشور میدانیم، نه صرفاً یک اولویت؛ یک نیاز قطعى است. مقام معظم رهبری 6/6/1390
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.