طلبه امروزی

طلبه امروزی

من و خط مقدم ماه رمضان !!

پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

قافله عروج مومنین از رجب که ماه خداست حرکت می کند و مومنین را دعوت به خودسازی و خدا پرستی می کند. به فرمایش پیامبر اکرم(ص): کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

با عبور قافله از رجب و ورود به شعبان مومنین کم کم وارد فضایی متفاوت از حال و هوای دنیایی می شوند و کم کم در حال آماده شدن برای قرب خدای متعال. ارزش و مقام ماه شعبان به حدی است که امام زین العابدین به نقل از امیر المومنین می فرماید: هر که روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

اگر قواعد حرکت در ماه های رجب و شعبان را خوب رعایت کرده باشی؛ در روز اول ماه مبارک رمضان مانند نیرویی که دوره های آموزشی دیده و در مانورهای متفاوت شرکت کرده است با آمادگی کامل وارد ماه مبارک رمضان خواهی شد.

به شب های قدر برای تعیین قدر آینده نزدیک شده و اگر مشغولیات دنیوی چند روزی تو را رها کنند و با توجه و دقت بالایی وارد شب قدر شوی خواهی دید همه چیز را فوق تصور تو برای پرواز به سمت کمال حقیقی انسان مهیا ساخته اند. به گونه ای که یک شبه راه هزار ماهه رفته ای.

روزه و نماز و نیایش روح را صیقل داده است و تو را آماده حضور در جبهه نبی اکرم (ص) کرده است. شوق حضور در مبارزه با شیطان و شیطان صفتان تمام وجودت را فرا گرفته است.

حال اگر بدنبال خط مقدم هستی که با حضور خود ضربه ای به دشمنان جهان اسلام زده و اسم خود را در دفتر مجاهدین فی سبیل الله ثبت نمایی؛ بدان که چند صباحی پیش سپاه حسین بن علی به فرماندهی خمینی کبیر جمعه آخر ماه مبارک رمضان را  روزی برای دفاع از مسلمین جهان و مقدمه از بین بردن  غده سرطانی تشخیص داده است.

به گمانم اینجاست که باید گفت کربلا در جریان است و یزیدیان در مقابل جبهه حسین بن علی(ع) صف کشیده و دندان تیز کرده اند و مومنین را برای لحظه ای غفلت و عدم تشخیص به موقع به نظاره نشسته اند.

حال تو مانده ای و باری از مفاهیم؛ رجب ، شعبان ، رمضان ، قدر ، قدس ، قبله اول مسلمین ، من و روز قدس...

نظرات  (۴)

حاج آقا جوونای امروزی رو با این چیزا نمیشه از چنگال اعتیاد نجات داد!
بهتره برای این دوستمون آستینی بالا بزنید!!!
تابلوی زیبایی ترسیم کردید حاج آقا، معلوم شد اهل ذوق هم هستید!!!
فقط یه نکته مهم:
ایمان رضایی مهندس نیست، خالی بسته براتون!!!!!!!
پاسخ:
حالا بده کسی رو تحویل بگیریم معتاد نشه؟؟
سلام
ممنون که به وبلاگ من سر زده بودید
از دیدن وبلاگ زیبا و مطالب جالبتون خرسند و مستفیض شدم
التماس دعا
  • کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی
  • سلام دوست عزیز
    برای کمک به هموطنان زلزله زده استان آذربایجان شرقی وارد سایت ما شوید و بر روی یکی از بنرها کلیک کنید.هموطن با غیرت توجه داشته باشید هر کلیک شما 60 تومان ارزش داره.دوست عزیز کلیک بر روی تبلیغات وقتی از شما نمی گیره خواهشن روزی یک با به این سایت بیاد و یک کلیک کنید.قطره قطره جمع کردد وانگهی دریا شود.
    ستاد اینترنتی کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">