طلبه امروزی

طلبه امروزی

دو موضوع محوری در جهاد اقتصادی

سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۳۷ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

در عصر غلبه مدرنیته – دوره ای که تمدن مدرن خود را یکه تاز میدان می دانست و دین را عاجزندگی مدرنز از اداره ی جوامع بشری معرفی می کرد – نور انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به خواست حضرت ولی عصر(عج) و به رهبری امام عظیم الشان تابیدن گرفت و شعار دین می تواند همه امورات بشر را اداره کند لرزه بر اندام مستکبران عالم انداخت چرا که کارآمدی اسلام در اداره جوامع و جاری شدن اخلاق حمیده به معنی عدم کارآمدی تئوری های مادی غربی و شرقی و حذف اخلاق رذیله به شمار می رود.

لذا صاحبان تمدن مادی با متحد کردن کشورهای زیر مجموعه خود سعی در حذف فیزیکی صاحبان انقلاب نمودند و از همان ابتدای انقلاب عملیات های تروریستی و هشت سال جنگ تحمیلی و انواع  تحریم ها را علیه ایران اسلامی به راه انداختند. که با لطف حضرت ولی عصر(عج) و رهبری امام نور انقلابو مقام معظم رهبری همه این تهدیدها به فرصت هایی استثنایی تبدیل شدند.

نکته ای که نباید از آن غفلت نمود همه جانبه بودن هجمه های دشمنان انقلاب است که حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را در بر می گیرد. با مداقه ی در این موضوع دانسته می شود که به شایستگی مقام معظم رهبری بعداز جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی، دلسوزان نظام را به حوزه اقتصاد متوجه نمودند.

لازم است مومنین در این رابطه دو موضوع را عنایت ویژه داشته باشند؛ مطلب اول این است که اقتصاد کشورهای اسلامی باید متناسب با حال آنها باشد نه اینکه مدل های موجود را دقیقا تکرار نمایند و دوم آن که نباید از اقتصاد های معارض غفلت نمود.


نظرات  (۱)

سلام
مطلب دقیق و علمی بود، استفاده کردم.
توجه به الزامات بحث جهاد اقتصادی ما را به سمت تکالیف و حدود عملکردمان روشن می کند.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">